Nezařazené

Pravidla, které určují kvalitu prezentace

Nad prezentací často strávíme i několik hodin a stále nevypadá tak, jak jsme si představovali. Ve škole nás dokázali prezentace hodně potrápit, sice do školy už nechodíme, ale hodnocení od kolegů nebo nadřízených se stejně nevyhneme. Ono totiž napsat dobrou prezentaci není nic jednoduchého. Přečtete si rady, které vám při příštím tvoření prezentace můžou usnadnit život.

analyzování lidí

1.       Pravidlo 30/20/10

Tohle pravidlo si vypůjčíme od jednoho velmi známého řečníka Guye Kawasakiho. Doufám, že mu to pro jednou nebude vadit. Vysvětlení je prosté, pokud chcete docílit dobré prezentace, neměla by obsahovat více než 10 slidů, neměla by překročit 20 minut a její grafický fond by neměl být menší než 30. Spousta z vás si pamatuje prezentace, kdy nám chtěl prezentátor sdělit co nejvíce informací a nevěděl kdy přestat. Díky tomuto pravidlu se to s vaší prezentací nestane.

 

2.       Pravidlo vaší osobnosti

Je dokázáno, že naše prezentace je z 93% odrazem naší osobnosti. Je to náš výtvor, který jsme přivedli k životu a vnesli do něho kus sebe. Prezentaci proto strukturujte tak, aby vám co nejvíce sedla a její rozvržení vyhovovalo. Čím více si jí totiž budete užívat, o to víc si jí budou užívat i vaši posluchači.

inovace podnikání

3.       Důvěryhodnost

Klíčem k dobré prezentaci je její autenticita. Je důležité, abyste věřili v to, co druhým lidem přednášíte. Takového pocitu můžete u posluchačů docílit, pokud nastíníte vlastní názor na věc nebo zkušenosti, které vás s danou problematikou spojují nebo spojovali. V době, kdy kolem sebe máme stovky fiktivních zpráv a marketingových lákadel, už člověk pomalu přestává věřit pravdivým informacím. Pokud tedy prezentujete něco, čemu skutečně věříte, posluchač to pozná a o to víc bude k celé problematice vstřícnější.

 

4.       Znalost

Nikdy nevytvoříte dobrou prezentaci pro lidi, které vůbec neznáte. Každou skupinu lidí totiž zajímá jiná problematika a to je klíčové. Čím více porozumíte problémům, touhám nebo potřebám druhým o to větší hloubku do své prezentace dokážete vnést.